6.9.07

Hvorfor ikke?



Pippi er som sendt fra himlen til alle os, der kommer fra de kolde lande, hvor man overholder reglerne og bruger en stor del af vores tid på at vente på, der bliver grønt.
I don't like control, som Henriette skriver på sit Pippi-blogindlæg.
Selvfølgelig skal vi da have regler men jeg synes faktisk man godt kan gøre det til en (u)vane jævnligt at spørge sig selv: hvorfor IKKE?
F.eks. hvorfor er det nu egentlig, at man IKKE må hoppe i sofaer og stole? Kan man ikke få et fyldestgørende, ved dobbeltblindforsøg statistisk signifikant, veldokumenteret svar (fra sig selv eller andre), er der ingen grund til IKKE at kaste sig ud i f.eks. disciplinen at hoppe i sofaer.
Bernhard Blume udøver disciplinen med sin gamle mor
og det samme gør min mor og datter - er I flere derude der er i træning?

4 kommentarer:

Camilla Engman sagde ...

Hi, thanks for your lovely comment and for adding me to your links. I love this serie of photo's. This blog starts very well!

Anne Mølleskov, Who Cares? sagde ...

Thanks Camilla! I am glad you appreciate it. And nice to hear a comment from a native (?) citizen from "Pippiland" :-)

Hekla sagde ...

Hvorfor ikke?: "FORDI" svarede min mor altid. Det svar lod jeg mig heldigvis ikek nøjes med, hverken som barn eller nu (guuud kommer i tanker om at mine egne børn får det svar en gang i mellem) NEEEJ det skal altså være slut med det fra NU. Det er simpelthen det værste man kan gøre mod et nysgerrigt barn der spørger: hvorfor ikke? Pippis åndsbroder Spørge Jørgen, får sin fantasi kvalt, fordi han får SMÆK hver gang han spørger: "hvorfor hvorfor DIT og hvorfor DAT"? Jeg er både rødhåret og fregnet og ÆLSKER PIPPI, den bedste rollemodel der nogensinde har eksisteret. Sådan. Tusind tak til Astrid Lindgren, der lod sin fantasi flyde over og af med hende, trods modstand fra det etablerede 'sådan gør MAN bare ikke' samfund i hendes samtid. Tak for denne blog Anneog håber at kunne levere MEGET mere pippi med tiden, Tju la hey - tju la hop san san.

Anne Mølleskov, Who Cares? sagde ...

Tak for dit input Hekla og velkommen på bloggen. Håber at høre mere fra dig - ikke mindst om hvordan det er at "lide af fregner" :-)
Knuz fra én, der må bruge en god bid af sin morgentoilettetid på at tegne fregner på næsen.